Új üzleti megoldások a Duna House-nál

Egy új elnevezés, amit érdemes megjegyezni. A Duna House az ország legnagyobb ingatlanközvetítő hálózata eddig inkább a nagyobb városokban volt jelen. A kisebb településeken élők, illetve az ott működő vállalkozások ez idáig nem élvezhették a franchise hálózat előnyeit, szolgáltatásait. Ez változott meg a vállalat új, kistelepülési koncepciójával.

Kontyi Krisztián a DHIP vezető tanácsadója segít bemutatni a koncepciót.

–  Kezdjük az elején: mit jelent a DHIP?

–  Ez egy rövidítés a Duna House Ingatlan Partner elnevezésből. A koncepció lényege, hogy a kisebb településeken is lehetővé váljon a vállalkozások számára, hogy becsatlakozhassanak a hálózatunkba. Elsősorban olyan partnereket várunk, akik már ingatlanközvetítéssel foglalkoznak. A koncepció lényege, hogy ötvözi az önállóan működő ingatlanos kollégák helyismeretét, kapcsolatrendszerét, valamint ingatlan szakmában megszerzett tapasztalatát, a Duna House nyújtotta teljes körű háttérrel és szakmai segítséggel. Ez pedig akárhogy is nézzük, tökéletes alap a fejlődésre és partnereink bevételének növelésére!

–  Hogy működik jelenleg az ingatlanközvetítés egy kisebb településen?

–  Szinte a „mindenki ismer mindenkit” elv alapján. Vagyis ha valaki eladni, vagy venni szeretne egy ingatlant, akkor tudják, hogy ki foglalkozik vele, kihez kell fordulnia. Sok esetben a tulajdonosok úgy gondolják, hogy az eladáshoz elég kitenni az ablakba egy táblát, vagy elmondani ismerősöknek, de az első pár próbálkozás után általában felkeresik az ingatlanost.

–  Milyen piaci pozíciót jelent a Duna House-hoz való csatlakozás egy helyi közvetítőnek?

–  Valószínűleg valamivel több új megbízást fognak kötni. Ennek az az oka, hogyha egy kisebb településen több ingatlanos kolléga működik, akiket helyi szinten mindenki ismer, úgy azt fogják választani, akinek erős, megbízható háttere van. Emellett a hálózat – méreténél fogva – képes több vevőt a partnerhez irányítani. A Duna House hálózatnak sok olyan ügyfele van, aki kisebb településről költözne nagyobba, vagy éppen fordítva, esetleg az ország egyik végéből a másikba. Akik csatlakoznak, azok ezekeket a mozgásokat tudják kihasználni, látják az új érdeklődőket, vagy épp saját vevőiknek tudnak úgy, távolabbi ingatlanokat kínálni, hogy utazniuk sem kell.

–  Ez jól hangzik.

–  Valóban. Sőt, a banki kapcsolatainkon keresztül akár még további megbízásokhoz is juthatnak. Ezektől a bankoktól ugyanis rendszeresen kapunk értékesítendő ingatlanokból álló portfóliókat, amelyek egy részét eddig nem tudtuk vállalni, épp azért, mert nem voltunk jelen az adott kistelepülésen. Ezt követően ezeket a megbízásokat is vállalni tudjuk.

–  A Duna House Ingatlan Partner kap hozzáférést a Duna House ingatlan portfóliójához?

–  Saját fejlesztésű informatikai hátterünk lehetővé teszi, hogy hálózatunk minden tagja hozzáférjen a teljes ingatlankínálathoz, mely jelenleg közel 30 000 ingatlant jelent. Ez azt jelenti, hogy ha egy mátészalkai partnerünk vevője Szombathelyen szeretne ingatlant vásárolni, úgy a partner szinte egy gombnyomással bemutathatja neki az ottani kínálatot. Tehát a teljes országos hálózattal kapcsolatban lehet a DHIP partner, így jutalékhoz juthat akár az ország másik végén megvalósult tranzakcióból is, illetve az ő ingatlaniból is válogathatnak a hálózati kollégák.

–  A vevőkön és a banki ingatlanokon túl miben segít még a Duna House?

–  A hálózatban hatalmas mennyiségű tudás és információ van, melyet a Duna House Ingatlan Partnerek is megkapnak. Itt a tapasztalatokra és mindennél szélesebb körű piaci információk átadására gondolok, ami hatalmas versenyelőnyt jelent. Ezeket az információkat különböző fórumok, oktatások keretében juttatjuk el partnereinkhez. Ezen felül hozzáférhetnek a Duna House teljes informatikai rendszeréhez, ami rendkívül hatékonnyá teszi az ügyfélkezelést.

–  Sok önálló ingatlanos tart a nagy hálózatokkal való együttműködéstől. Hogyan tud integrálódni egy DHIP a hálózatba? Milyen a partnerek közötti együttműködés?

–  Számtalanszor hallottuk a piacon, hogy az önálló kollégák nem szeretik a nagy hálózatokat, mert azok „fenn hordják az orrukat” és nem működnek együtt senkivel. Sokan nem tudják azonban, hogy a háttérben valójában az állt, hogy a fejlődő hálózatoknak első körben a saját, belső együttműködési rendszerét kellett kialakítani, így nem is gondolhatott küldő együttműködésre. Egy szervezet,- főként egy 1300 taggal bíró – csak akkor tud jól működni, ha pontos, egyértelmű, a tagok igényeinek megfelelő, etikailag kifogástalan szabályok alapján működik. A Duna House üzleti modellje a partnerek közötti együttműködés rendszerét is magába foglalja, így a hálózat tagjai között az együttműködés kiváló, ami nagy számú keresztértékesítést generál.

–  Ha mindezek után valaki kedvet kapna, mit kell tudnia a csatlakozás feltételeiről?

–  Egyszerű és költséghatékony együttműködés kialakítására törekedtünk. Minden partnerrel fél éves próbaidőszakkal kezdünk, hogy mindkét fél megismerhesse egymást élesben is.
Induláskor, ha már korábban is ingatlanozó partnerről van szó, akkor 3 napos-, egyébként pedig 5 + 3 napos képzéssel indítunk. A képzésen a szakmai ismeret megerősítésén túl a Duna House informatikai rendszerét és lehetőségeit, a használatos nyomtatványokat ismerhetik meg. Ezen felül kapnak egy kezdő nyomtatványcsomagot és egy DHIP matricát, amellyel jelezhetik az üzletükön a tevékenységet. Működésük megkezdésétől hozzáférnek a teljes adatbázishoz, illetve a Duna House honlapon az adott település helyi képviselőjeként jelennek meg. Természetesen ingatlanaik is azonnal megjelennek a dh.hu oldalon, valamint akár saját honlapjukkal is összekapcsolhatják azt.

–  Mindezt mennyiért?

–  A próbaidőszakban a 3 napos oktatást tartalmazó csomag ára nettó 40 ezer Ft, az 5+3 naposé pedig 60 ezer. Ezen felül további induló költség nincs, majd csak a havi bevétel 10%-át kell megfizetni franchise díjként.

–  És mi történik a fél éves próbaidőszak után?

–  Miután lejár a szerződés, a felek eldönthetik, hogy folytatják-e az együttműködést, vagy inkább lezárják azt. Ha a folytatás mellett döntenek, akkor ugyanezzel a 10%-os – de minimum 30 ezer Ft-os – havi díjjal kell csupán számolniuk, cserébe a rengeteg támogatásért, lehetőségért. Amennyiben egy partner mégsem kívánja folytatni az együttműködést, úgy minden visszaáll az eredeti helyzetbe, tehát nem veszíthet semmit. Biztosak vagyunk azonban abban, hogy azon partnerek, akik a próbaidőszak alatt maximálisan kihasználják a Duna House hálózat nyújtotta előnyöket, megnövelik bevételeiket és a partneri kapcsolat megerősítése mellett fognak dönteni.

–  Csak összehasonlításként, egy nagyvárosban milyen anyagi ráfordítást jelent irodát nyitni?

–  A DHIP partnerekénél jóval nagyobb kiadás. Eleve a franchise jog megvásárlása sokkal nagyobb összeg, akár az 5 millió Forintot is elérheti. Aztán jön még az irodanyitás költsége, ami szintén további 2-3 milliós kiadás. Ezek egyike sincs a kistelepüléses koncepciónkban.

–  Már nagyban folyik a DHIP partnerek beszervezése, mik az első tapasztalatok?

–  Nagyon bíztatóak a jelek, nagy az érdeklődés. Már írják alá a felek a szerződéseket és sok további megállapodás van előkészületben. Többen jelezték, hogy amennyiben tetszik nekik az „élet” a Duna House hálózatban, úgy akár kisebb iroda megnyitásában is gondolkodnak hosszútávon.

–  Mik a tervek?

–  Egyelőre maximum 15-20 partnerrel szeretnénk elindulni. Ez egy tesztidőszak számunkra is, amely alatt igyekszünk tapasztalatokat szerezni, hogy a továbbiakban még hatékonyabban tudjunk működni, illetve minden segítséget megadni új partnereinknek.
A Duna House immár évtizedes múlttal rendelkezik mind a szakmában, mind a hálózatfejlesztésben. A franchise számunkra azt jelenti, hogy az informatikai háttéren, és az egyébként sok-sok év alatt kemény munkával felépített brand-en kívül egy valóban jól működő üzleti modellt adunk hálózatunk tagjainak, hiszen közvetlenül ez segíti hozzá partnereinket a hatékony működéshez. Számos olyan induló és régebbi hálózat van, aki csak egy nevet próbál eladni partnereinek. A Duna House valós értéket tesz a hálózat mögé, és azon dolgozik nap mint nap, hogy partnerei sikeresek legyenek és magasabb bevételt produkáljanak. Ehhez és a koncepció tökéletesítéséhez nekünk is hasznos lesznek a próbaidőszak tapasztalatai.

–  És hosszú távon?

–  Minél több DHIP partner, természetesen. Fel vagyunk készülve mind szervezetileg, mind pedig informatikailag akár több száz partner csatlakozására is. A cél, hogy ha egy ügyfél eladni, venni, bérelni kíván egy ingatlant az ország bármely kis szegletében, úgy a Duna House tagjai ki tudják őt szolgálni a nevünkhöz méltó szolgáltatási minőségben. Várunk minden érdeklődőt szeretettel!